PiiaB@kirja.casa reviewed Kolmas sisar by Magdalena Hai (Royaumen aikakirjat, #1)
Kevyttä fantasiaa
4 stars
Royaumessa kuhisee, kun Ciel ei saakaan noitalauluaan vaan paljastuu Sanchantiksi. Edellinen Sanchant kun lähes tuhosi koko maailman ja päästi irralleen lohikäärmeitä. Ciel lähtee sitten siskonsa Lunen kanssa karkuun toiseen maailmaan, joka on aika lähellä maata, mutta sielläkin koulussa on erilaisia fantasiahahmoja.
Kirja on selkeä ja mukava luettava, ja vaikka noitien sukulaisuussuhteet meinasivat ainakin itselläni mennä välillä sekaisin, niin hahmomäärä on mukavan rajallinen. Pointsit myös hahmoluettelosta kirjan lopussa (olis pitänyt löytää tämä kyllä vähän aiemmin). Kirjassa muutama siististi kuvattu kiihkeilykohtaus, joista olisi varmaan aikuisten kirjassa saanut enemmänkin irti. Vaikka kirjan päähahmot ovat teinejä, kyllä heidän mietteistään aikuinenkin saa kiinni, koska kaikkihan me olemme teini-iän kokeneet.
Suosittelen lukemaan, ei kannata pelästyä kirjan paksuutta.
